21 Mart 2017 Salı

ÇİĞ KÖFTE

Malzemeler
3 su bardağı çiğ köftelik bulgur.
2 yemek kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı biber salçası
2 limon suyu
1 yemek kaşığı isot
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı kimyon.
1 baş sarmısak
2 tane kuru soğan
Yarım demet maydanoz
Yarım demet taze soğan
Tuz.
1 tane büyük haşlanmış patates.
YAPILIŞI
İlk olarak büyük bir kabın içine bulgur,salyalar,minik doğranmış kurumadan..sarmısak,limon,baharatlar,yani maydanoz ve taze soğan hariç tüm malzemeyi kaba alın yoğurmaya başlayın..bu aşamada çok yoğurmalısınız azıcık su ilave edebilirsiniz..yoğurdukça yumuşaklığını kendiniz ayarlayın 1 saat kadar yoğurdum ben..En son maydanoz ve taze soğan ilave edip biraz daha yoğurun...yoğurma işlemi bitince elinizde sıkarak servis tabağına alın..yeşilliklerle beraber servis yapın..
Ben hayatımda ilk defa denedim ve sonuç muhteşem oldu..çocuklarım çok seviyor çiğköfteyi onların sayesinde yapmak istedim..ama bundan sonra hazır almam. En azından nasıl yapıldığı belli 😄😄
Sizede tavsiyem mümkün mertebe evde kendiniz hazırlayın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder