14 Kasım 2016 Pazartesi

URFA TAVASI

Kendim Karadenizli olabilirim ama doğu yöresine ait yemekleri her zaman çok severek yemişimdir..
Bu yemeğide çok sevdiğim can arkadaşım hacerimde yedim..kendisi has urfalıdır ve onun üzerine böyle lezzetli urfa yemekleri yapan daha önce hiç yemedim
Elinin lezzeti yanı sıra sevgisinide katar yaptığı yemeğe ve o zmn lezzet ikiye katlanır...
Bunun üzerine bu enfes yemeği bende yaptım..onun kadar belki lezzetli olmadı ama benimkide fena sayılmaz hani 😉😉
Şimdi gelelim tarife.
URFA TAVASI
1 kilo domates
250 gr orta yağlı kıyma
2 adet sivri biber
1 baş sarmısak.
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı isot.
2 adet közlenmiş patlıcan.
İlk olarak domateslerin kabuklarını soyup çok minik doğrayın.biber ve sarmısaklarıda çok minik doğrayın.
Kıymayıda ekleyip,tuz, yağ ve isot katıp iyice karıştırın.. Borcama yayın fırına verin.. 200 derecede kaynayana kadar bekletip fırını 150 dereceye getirip ara da karıştırarak ağır ağır suyunu çekmesini sağlayın..suyu çekilince ortasını açıp Patlıcanları koyup verin fırına..
Biraz daha sulanacaktır.. 10 dakika sonra Patlıcanları ve kıymayı birbirine karıştırın..iyice suyunu tekrar çekince yanına ister mis gibi bir pilav veya benim gibi patates püresi eşliğinde servis yapabilirsiniz...
Bu harika lezzetten mahrum kalmayın ve bir an önce denemenizi şiddetle tavsiye ederim.. 😉😉😉
Hacerciğime tekrar teşekkür ederim bu tarifi benimle paylaştığı için.. Seni seviyorum canım arkadaşım hacerim..😍

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder