20 Ocak 2017 Cuma

PİZZA

Sürekli farklı tarifler denemeyi çok sevdiğim doğrudur😊
Bu günde pizza 🍕 denemek istedim..Daha önce tarif paylaşmıştım ama bu sefer yaptığım Domino's pizzayı aratmadı gerçekten..
Hemen tarife geçeyim.. PİZZA
2 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı toz maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un.. ÜZERİ İÇİN
Ketçap,yeşil biber, kırmızı biber, Mısır,zeytin,sucuk, salam,sosis,mantar,boooolll kaşar peyniri.. Hemen yapımına başlayalım..
İlk olarak hamur kabına ılık suyu alın..üzerine tuz şeker ve mayayı alıp karıştırın...unu yavaş yavaş ilave edin.. Sert bir hamur olmasın..elinize yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.. 15 dakikada üzeri kapalı şekilde dinlendirin..
Diğer taraftan üzeri için sebzeleri hazırlayın..ben çok çeşit kullanmadım çocuklarım yemiyor diye..ama misafirim gelince bol çeşit kullanacağım..
Hamuru 4 e bölün...Yarım cm kalınlığında açın..çok ince veya kalın olmasın..Yarım santim normaldir..açıp kağıt serili tepsiye yerleştirin..Tabi bu arada büyüklüğü zevkinize kalmış.. Daha küçük yaparsanız daha çok pizza elde etmiş olursunuz..üzerine ketçap sürün heryerine..Daha sonra kaşar peyniri rendesi serpin..sırayla tüm sebzelerden istediğiniz kadar döşeyin...iyice kızdırılmış fırında 220 derecede 8 dakika pişirin...fazla tutarsanız kurur...(fırın iyice kızmış olsun)
🎀 😊
Evet hanımlar hafta sonu tarifimi deneyenleri görmek isterim...
İnanın bu tarifi deneyince hazır pizza daha almazsınız🤗🤗

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder